Ullared

Här kommer lite fortsättning om helgen som var.

På lördag morgon kl:08.15 hoppade nio shoppingsugna tjejer och en kille in i två bilar och åkte de 12 milen från Ljungby till Ullared. Vi kom fram kl:09.50.


Vi hittade snabbt både parkering och vagnar. Let´s go!
(Tessan hittade inte sin svarta kofta och drog därför på sig sin Ziperall i ren ilska. Det visade sig senare vara ett väldigt klokt klädval eftersom hon syntes så bra inne på Gekås)


Jag är redo och det ser rätt lugnt ut med folk.
(För två år sen fick jag köa 1,5 timmar för att komma in och lika länge för att komma ut, men i lördags var det bara att gå raka vägen in. När jag senare skulle betala var det bara tre personer före mig i kön, rena himmelriket)


Efter ett par timmars shopping lämnade vi vagnen vid den nya vagnsparkeringen...


...och köpte oss en välbehövlig fika.


Sen fortsatte shoppandet, och Tess hittade en fin tavla till sitt rum.


Jag och mina tjejer var "försten ut" och stoppade i oss lite mat och kände oss allmänt nöjda med våra inköp.


Här är min skörd och det mesta är faktiskt idel "nyttigheter".
Det är sånt som jag skulle ha köpt även om jag inte åkt till Ullared, men nu fick jag tag på grejerna mycket billigare.
Några gröna grejer blev det bara för att! :-)

Ullaredsummering: 
Mitten av maj är den perfekta helgen att besöka Gekås, för vårkläderna är redan köpta, det är inte riktigt dags att handla till semestern och det är inte lön.
Inte ett dugg hysteriskt och jag längtar till nästa gång.
Men ett hett tips är att ta med mobiltelefonen när man vill hitta varandra, eftersom det är så stort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0