Försök till överlevnad

På lördag är det två veckor sen jag fick denna vackra orkidé av mamma och pappa.
Och jag tror att det är lämpligt med en uppblötning nu till helgen.
Jag har bara ägt ett par orkidéer i mitt liv, men aldrig i "riktig" vuxenålder, och som ni säkert förstår lyckades jag ta död på de jag hade.
Men denna skönhet ska jag banne mig göra allt för att hålla vid liv!
Synd bara att jag inte har något fönster i söderläge, för det verkar vara det ultimata ljuset för dessa blommor.
Vilket fönster skulle ni välja av mina två möjliga; väster- eller österläge?


Kommentarer
Postat av: Sofia

De orkideer jsg har står inte i fönstret, de står på köksbordet istället. De behöver inte direkt solljus. Vattnas sparsamt - perfekta blommor för lata blomskötare - ca var tredje vecka räcker. Jag har en som ska blomma om för andra gången och en som blommat fyra fem gånger och är på gång igen. Jag brukar inte vara dem bästa blomskötaren med gröna fingrar så har jag lyckats få två orkideer att överleva så ska det säkert gå bra för dig också.

Kram

Sofia

2011-11-16 @ 23:16:36
Postat av: Janina - mamma till Nicolina och Joline

Hej!



Jag ber om ursäkt för alla gånger du frågat något som du inte fått svar på! Det är många frågor och kommentarer som jag får varje dag och jag skäms över hur dålig jag är på att besvara dem. Ska än en gång försöka bli bättre på att ge svar.



Kram!

2011-11-17 @ 10:20:01
URL: http://nicolinasmorsa.com
Postat av: lisa

Jag har långt ifrån gröna fingar men har en underbar orkide som faktisk överlevt länge. Den står inte i direkt solljus och blir ofta bortglömd så skäm inte bort den för mycket! Lycka till / Lisa

2011-11-18 @ 09:25:28
URL: http://lisasgodbitar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0