Stora lögardagen

Har haft en superskön helg med en massa cykelturer i det härliga vädret.
Men idag har jag inte ens varit utanför dörren, då vi haft stora lögardagen.
Det mesta av tvätten var lakan, så en lång stund gick åt till mangling, men som tur var är Lasse skitbra på att mangla. (Han har haft den bästa läraren och det är undertecknad, hihi).


Bästa manglaren.


Allt är manglat och viket, glaset tomt, festen är slut.   


Lämnar tvättstugan nyskurad och skinande ren, så "tvättstugepolisen" kan få ledigt i kväll.
Jag är den ultimata tvätta-före-mig-personen.  :-)


Tvättbelöningen är en gammal död oxe, mums.


Kommentarer
Postat av: Carina

Ni vet hur man får något tråkigt att bli roligt...ett glas vin så ordnar sig det mesta ha ha...

2011-10-03 @ 12:26:47
Postat av: Sofia

Själv hade jag min stora lögardag i lördags. Hos oss fungerar inte mangeln just nu så inga manglade lakan här inte.

Däremot hittade jag nästan ett hus i tvättstugan. Någon hade hängt upp sitt blöta tält på tork. Mycket underligt kan man hitta när man tvättar alltså inte bara kvarglömd tvätt...

Inget vin fick jag heller....



Trevlig kväll

2011-10-03 @ 18:35:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0