Ullared kontra Stockholm

För er som hatar GeKås i Ullared ska jag berätta en sak:

I våras var jag i Ullared med bästa tjejerna, och där hittade jag två bh:ar som verkade ok. 
Jag tittade mot provrummet och såg kön och kände; nej jag pallar inte att ställa mig i den kön och prova, jag chansar.
Men när jag kom närmare kassan fegade jag ur lite, tittade på de små tygstyckena igen och kände att den ena nog inte ens var värd att chansa på.
Så jag lade ifrån mig den och behöll den andra.
När jag väl provade mitt köp hemma, var det den absolut bästa och skönaste bh jag någonsin ägt!
Va fan köpte jag inte fler för?!
Men av en händelse hade jag kurirer som snart skulle till Ullared igen, Fredrik & Sari.
De köpte ytterligare 3 st till mig. Men tyvärr fanns inte modellen i svart på GeKås.
Jag äger alltså fyra vita fantastiska bh:ar, men igen svart, så vad gör man?
Jag började forska (googla på nätet så klart) och hittade tillverkaren av mina sköna under. De visste att GeKås inte hade bh:n i svart, men tipsade mig om att man kan beställa den ändå till någon butik "in the neighbourhood".
Och då ställde fantastiska Engströms Triåaffär upp. Jag beställde två svarta!
Och priset då!
Jag säger så här:
De två svarta bh:ar jag hämtade upp hos Engströms idag kostade 350kr, vilket är ett väldigt bra pris för två st.
Men de fyra vita jag har köpt från GeKås i Ullared kostade totalt 316 kr.

Summa sumarum: Samma bh kostar 79kr/st i Ullared, kontra 175kr/st i Stockholm.

Så varför tror ni att jag gillar Ullared???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0