Härliga påsk...

...i Lisas anda, hihi.

Jag har verkligen haft en superskön påsk med en massa gott att äta, och vår vän Lisa har synnerligen varit inblandad i påskmaten.
På påskafton (tillika min födelsedag) åt vi både Lisas senaps- och pepparrotssill, ingefära- och koriandersill, rå lax med koriander, ingefära, chili och japansk soja, mums.
Av sillarna var definitivt den med ingefära och koriander min stora favorit. 
Sen åt vi den obligatoriska lammsteken, och till efterrätt bev det Lisas mandelmusslor med grädde och bär.


Födelsedagspresent till mig själv; två supergoda hemmagjorda sillar.

Vi har avslutat påsken med att titta på en film (The Guardian, med Kevin Costner & Ashton Kutcher) och ätit hamburgare , självklart "The Lisa style", granelli burgare .

Nu är det bara en seg och skön stund i soffan innan läggdags, och i morgon bitti ska vi upp och sjunga för nästa födelsedagsbarn, vår lilla "bebis"Tessan som blir 16!


Kommentarer
Postat av: Sofia

Grattis i efterskott till dig och i förskott till Tessan!

Kram Sofia

2012-04-09 @ 22:14:09
Postat av: lisa

Känner mig hedrad =)! Grattis i efterskott. kram Lisa

2012-04-09 @ 22:41:29
URL: http://lisasgodbitar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0