Första arbetsdagen gav energi

Första arbetsdagen efter semestern är avklarad!
 
Jag var verkligen trött som ett as i morse när klockan ringde, men jag pallrade mig iväg till badet ändå.
Men det var värt mödan och jag känner genast att mitt energiförråd fylls på, tjohoo.
När jag kom hem från jobbet lagade jag mat och fixade flera matlådor, och sen blev jag riktigt baksugen, matbrödsbaksugen!
 
Två Malaxlimpor på gång (köpte med mig malt från Finland).
 
Jag lyckades, tjohoo!
Och alldeles varmt nybakt bröd behöver inget annat pålägg än Bregott som smälter ned, mums.
 
Just nu sitter jag och tittar på en Wallanderfilm och äter rostade mandlar (Lisas recept).
 
Hälften med flingsalt och andra halvan med flingsalt/laktritspulver, mums!
 
Ha en fin vecka nu oavsett om ni jobbar eller är lediga!
 

Kommentarer
Postat av: Aga

Lisa är bäst!

Svar: Ja, och du och jag Aga är nog hennes största fans! :-)
Helena Nygrund

2012-08-07 @ 00:00:54
Postat av: Carina

Åh Malaxlimpa som är så gott! Köpte en på ica senaste veckan :) Men hembakt är ju förstås ännu godare.:) Kram

Svar: Jag brukar aldrig baka matbröd, men det var riktigt kul faktiskt, och kanske just för att det var Malaxlimpan :-)Kraaam
Helena Nygrund

2012-08-07 @ 17:20:31
Postat av: Anonym

Man blir så glad av att läsa din blogg!

Svar: Vad bra, för jag vill inte sprida dålig energi.Kram
Helena Nygrund

2012-08-08 @ 16:47:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0