Naturens gång...

OBS! Titta inte på detta inlägg om du inte tål att se döda djur!!!

I morse när jag gick till badet träffade jag på en söt kisse som satt och mumsade på något.
Jag frågade kissen hövligt vad den åt till frukost och gick försiktigt fram för att titta, och trodde att jag skulle se en död liten gnagare eller nåt, men det var en kaninunge!
Genast kändes det lite hemskare, fast det inte borde göra det, men kaninungar är ju så söta.
Men å andra sidan så är det ett faktum, att vildkaniner är skadedjur när de är för många på en och samma plats.
Och föröka sig, det kan de!!!
Delar av Solna har tidvis blivit smått underminerat i marken pga alla kaninhålor och man har visst gasat ihjäl vildkaninerna för att få ner beståndet.
Då är det ju bättre att "naturen" sköter detta själv, som i detta fall med hjälp av kissekatten.
Missen blev lite rädd/skamsen när jag kom fram och störde under måltiden.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0