Semesteravslutning

Vilken fantastiskt skön semester vi har haft, och vi har verkligen haft tur med vädret också, både i Finland, i Mellbystrand och här hemma.
Men i morgon är det back to work och vardag!
Och eftersom det är vardag innebär det simning innan jobbet, och det behövs vill jag lova, hehe.
Vi har ätit och druckit gott i fyra veckor och nu längtar min kropp (och vågen!) efter lite ordning o reda :-)
 
Tack och lov så har jag och Lasse i alla fall cyklat en del under semestern, och på tal om cykling så stack vi iväg på en tur igår tillsammans med bästa grannarna.
 
När vi cyklade förbi Pampas Marina verkade det vara något på gång.
 
Ett par hundra gummibåtar skulle paddlas från Pampas Marina till Stadshuset.
Jippot heter "Stockholmbygummibåt"
 
Vi cyklade till Rålambshovsparken och spelade boule.
Jag hade aldrig spelat boule i hela mitt liv, trots att vi hade egna boulekulor hemma, men det var verkligen superkul.
 
Lite vätskepaus efter avklarad match.
 
När vi cyklade hemåt hade gummibåtarna nått sitt mål.
 
Idel glada, utklädda, blöta och fulla ungdomar.
 
Vi cyklade vidare till vårt lilla mysställe Grodhavet, och där blev vi kvar och inväntade en smarrig grillafton.
 
Blev även grillade jätteräkor, bläckfisk, red snapper mm.
Stor besvikelse när man är proppmätt och inte får i sig en endaste tugga till, för det var så jäkla gott!
 
Vi avslutade lördagkvällen med varsin iskall strawberry daquiri hemma på vår balkong.
 
Det var verkligen en toppendag och härlig semesteravslutning.
Nu är man laddad för jobb igen!
 

Kommentarer
Postat av: Victoria - Elvira Spekulerar

Vilken härlig semester ni verkar ha haft, underbart.

Kram Victoria

2012-08-05 @ 23:42:27
URL: http://www.elviraspekulerar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0