Bästa vinterdagen!

Jag har längtat hela dagen efter lite glögg, och nu har jag äntligen belönat mig med en skvätt!

I morse trotsade jag vädret och gav mig iväg strax efter 06.00 för att simma.
Fast om sanningen ska fram verkade vädret "busigare" inifrån lägenheten, än när man väl kom ut i det.
Det var härligt att pulsa i den nya och vita snön som ännu inte var bortplogad (endast fotspår från en endaste människa och en hare).
Efter simningen kom jag till jobbet utan problem, trots att många hade stora svårigheter att komma fram idag.
Ikväll har jag blingat balkongräcket, men det var knappt jag kom ut på balkongen för all snön!
I morgon bitti blir det härligt att se lite ljus när man vaknar. Myspys!

Under det åtta åren jag traskat genom Koleraparken har det aldrig varit så här mycket snö!

 

 
 Nu har den hängt där i snart två år tror jag, men jag blir fortfarande lika glad av att titta på den fina kronan i vårt centrum.
 

Lite balkongbelysning livar upp tillvaron.

 

 "Överflödet" fick slingra sig lite på lyktan.

 

Tänt ljuset, dricker lite glögg...

 

...och njuter av vår nya stjärna.

Det är vinter och livet känns mer än ok!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0