Semesterplanering

Vilken underbar dag att vakna upp till, med vita vyer och strålande sol, gud så härligt.
Här har vi startat med Melodikrysset i vanlig ordning (hör av er om det var något ord ni inte kunde, hihi) och nu ska vi äta lite lördagsfrulle.
Därefter blir det en liten promenix till loppisen i närheten, för jag behöver ha tag på ett par grejer... ;-)

Nu måste jag skynda mig, men vill först tacka underbara Eva & Peter för en supertrevlig fredag.
Tanken med vår träff var att hitta boende i Barcelona, och så blev vi bjudna på värsta festmiddagen.


Efter den mumsiga förrätten, som jag inte ens hann ta kort på innan den låg i magen, fick vi världens godaste enchilada, serverad i denna vackra form från Gerbera.


Med mat i magen och efter en sån här...


...och kanske en sån här, var boendet i Barcelona bokat, fniss.


För att fira detta bjöds vi på en "lemonpaj från Key West". 
Återigen var vi glupska som tusan, men jag hann i alla fall ta kort på halva pajen, hehe. 


Samtidigt som jag förhör mig om receptet på pajen, tittar jag upp och inser vad Lasse har på sig,
t-shirten han köpte i Key West. What a coincidence!


Även lejonkungen Simba var med och diskuterade Barcelona.


Sen på natten tog vi bussen till Spånga och pendeln till Sundbyberg.
Men när vi kom till Sundbyberg var det 29 minuter kvar innan tunnelbanan skulle komma, och då tvingade jag Lasse att promenera hem med mig i -15 graders kyla.
Vi kom hem två minuter innan tåget skulle lämna "Sumpan", och då hann vi ändå med att stanna till och fotografera lite.  (vilka läskiga ögon jag ser ut ha på den här bilden)
Efter en uppfriskande promenad var det gott med en varm kopp te innan vi hoppade i säng.

Och nu har vi en härlig minisemester i maj att längta till.
Vi kommer att ha det så himla kul i Barcelona, våra två familjer, tjohoo!

Men nu måste jag ila, så ha en toppenlördag!


Kommentarer
Postat av: Eleonore- Kokboksutmaningen!

Enchiladan såg ju väldigt god ut! Härligt att ni hittade ett boende till resan :)

2012-02-04 @ 17:52:16
URL: http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0