Berberechos

Jag ser på bloggar och Facebook att Nationaldagen har firats både här och där, men själv har jag inte ens varit utanför dörren idag.
Här har det dammsugits, skurats, renbäddats osv. Köket knäskurades i över en timme med rotborsten. Eftersom vi inte har någon köksfläkt i vårt kök blir det väldigt fettigt överallt, men nu är golvet riktigt rent, skönt.

När L kom hem ville jag ha någon sorts belöning för allt slit, och vad är godare än en omgång Berberechos a la Club Bananas.


Berberechos är små ostron, och detta recept serveras gärna med salta chips till.
Den goda såsen som är riktigt "stingig" brukar vi sörpla i oss när de små ostronen är slut. Så gott är det!

Här kommer receptet om någon vågar prova.

Berberechos -sås
Club Bananas

1/3-del Vatten från burken
1/3-del Rödvinsvinäger
1/3-del Olivolja

1 tsk Vitpeppar
1 tsk Röd paprikakrydda (helst stark)
1/2 krm Cayennepeppar

Några droppar Tabasco

Toppa med lite svartpeppar vid servering


Så himla gott!!!



Kommentarer
Postat av: Lina

Hihi tack, ja den lille stig Helmer frisyren kom han ut med och den har aldrig gått ner ordentligt! :D



Jajjamen, jag är halvfinsk, från min mammas sida. :)

2012-06-07 @ 13:55:43
URL: http://linamedfamilj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0