Fånga dagen!

Vad skönt att vi tog tillvara på denna supersköna lördag, genom en fantastisk cykeltur med våra härliga grannar.
Vi hade med oss en massa smaskens att äta och en flaska gott rödvin. Jag packade till och med riktiga vinglas, hihi.
 
Myspys på bryggan vid Kärsön, och dagen till ära firade faktiskt grannarna sin 22-åriga bröllopsdag.
Grattis Hasse & Bitte!
 
Efter ett par härliga timmar på bryggan var det dags att cykla vidare, och jag o Hasse blev sjukt sugna på mjukglass. Nu skulle glassjakten börja!
 
Efter en tur ut till Drottningholm (ingen mjukglass där inte) vände vi om och cyklade tillbaka.
Även cyklister får vänta på broöppning!
 
Vid Brommaplan fanns det inte heller någon mjukglass!
Vi cyklade till Citygross eftersom vi behövde handla lite till middagen, och där fick jag och Hasse äntligen våra efterlängtade mjukglassar. Årets första för mig, mums!
 
Och hemma till middag blev det västerbottenpaj med löjrom, gräddfil och rödlök, så jäkla gott!
 
Vilken härlig lördag det blev, med ca 2 mils cyklande, gott att äta & dricka och strålande sol.
Flera sådana dagar vill jag ha!
 
Vad har ni gjort idag?
Hoppas att ni har haft en kanondag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0