Handvirkat

Hej fredag och hej på er godingar!

Vet ni, jag har börjat mogna lite eller rättare sagt bli gammal tror jag, hihi.
Jag är uppvuxen både med en mamma och släktingar som virkat mycket dukar genom åren, så man blev väl lite "mätt" (bortskämd) på det ett tag, och jag började köpa maskinvävda dukar, löpare osv.

Nu plötsligt tycker jag att det är superfint med handvirkat igen och trånar efter mer, men jag har mest små runda dukar i mitt duklager, och vad är väl bättre, i jakten på en bordslöpare, än min "favoritaffär" Tradera då!?

Budade på en fin löpare och vann den för 40 kr, tjohoo.
Nyfiken som jag är, mailade jag och frågade kvinnan som sålde den om hon själv virkat duken, men fick inget svar.
Igår hämtade jag ut mitt lilla paket och tillsammans med duken låg en handskriven lapp där det stod att det var säljarens mamma som virkat duken.
Jag har via Birthday.se tagit reda på att kvinnan som sålde duken är 68 år, och det är alltså hennes mamma som virkat den. Så himla häftigt!






Kommentarer
Postat av: Victoria - Elvira Spekulerar

Vad fint, virkat är verkligen ett hantverk. Hoppas att din armbåge är bättre idag gullet.



Kram Victoria

2012-03-16 @ 10:03:35
URL: http://www.elviraspekulerar.se
Postat av: Carina

Mycket fin! Äkta hantverk,jobb som sällan får den uppskattning det förtjänar!

2012-03-19 @ 15:22:31
Postat av: Carina

Mycket fin! Äkta hantverk,jobb som sällan får den uppskattning det förtjänar!

2012-03-19 @ 15:22:49
Postat av: Carina

ja ja....du hörde säkert första gången ;) he he

2012-03-19 @ 15:23:11
Postat av: Helena N

Hihi Carina!

Kraaaaaam

2012-03-19 @ 16:44:18
URL: http://helenanygrund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0