Lat men ändå inte

Söndagen är strax slut och det känns som om jag mestadels haft horisontalläge i soffan, ömsom sovit ömsom tittat på tv, men när jag tänker efter har jag faktiskt varit lite duktig i dag i alla fall.

När L stack till jobbet i morse kunde jag inte somna om, så det var lika bra att stiga upp.
Jag började med att steka mandelplättar till mig och ungdomarna, och efter en härlig frukost fortsatte jag lite med mitt pyssel (det börjar närma sig nu).
Jag planterade lite blomskott, sådde frön (gräslök, skärbönor och tomater).
Startade en tvättmaskin, tog en dusch och gick sen ut på en liten promenad i det härliga solskenet.
Jag handlade lite mat på vägen hem och hittade lite pinnar som jag ska ha till nästa lilla pysselprojekt, hihi.


Hittade perfekta pinnar, och som tur var hade man röjt lite bland buskarna vid några hus, så jag kunde bara plocka på marken utan att skada något träd.


Grenarna var rätt tjocka så de gick inte att bryta av till rätt längd, så det var tur att vi har en gammal rostig fogsvans hemma (arvegodset som legat högst upp i städskrubben i snart 20 år fick äntligen komma till användning).

Jag kom faktiskt ännu ett steg närmre slutprodukt, men den bilden får ni inte se ännu :-)
Nu måste jag införskaffa ett par grejer till innan jag kan fortsätta, och jag är så spänd på att se om min bild i hjärnan går att få till i verkligheten.
Detta pyssel är också lite mer brådskande än det andra jag håller på med, då denna grej är lite mer säsongsbetonad...

Så där ja, hoppas att ni blir lite nyfikna i alla fall, fniss.

Efter pysselstunden stoppade jag in en söndagsstek (högrev) i ugnen, och den fick ligga och puttra i sin stekpåse i 4 timmar, och jesus vad mört och gott köttet blev.
Note to myself: Köp massa högrev när det är extrapris.

Men innan steken var klar blev jag lite småsugen och plockade ihop lite kylskåpstapas till mig och Tess.


Man tager vad man haver när suget slår till.

Visst har jag varit ganska duktig idag ändå?!

Men nu är det nog sängdags för mig och en liten lässtund innan John Blund kommer.
Natti natti!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0