Härliga Ulriksdal

Vilken dag det har varit, helt fantastisk!

I morse när Lasse kom hem från jobbet gjorde han en supergod västerbottenomelett som vi tryckte i oss, som en stadig och bra grund :-)
Eftersom det var så himla fint väder ute bestämde vi oss för att sticka iväg på en cykeltur, och jag hade aldrig varit vid Ulriksdals slottsträdgård, så dit fick färden gå.


Två fiskare som verkade ha jobbigt med att få upp sitt nät.


Lasse försöker hjälpa till.


Inne i Handelsträdgården var det ett hav av blomster.


Fantastiskt vackra pelargoner.


Nästa gång vi åker till Ulriksdal ska vi ta bilen så att ett par Mårbackapelargoner kan följa med mig hem.


En härlig fikapaus måste man ha så klart.


Mera blomsterprakt.



Sköna killar som svalkade sig i skuggan.


En skogsnymf :-)


Var bara tvungen att slänga mig i det härliga gräset.


Tänk vad mycket fint man kan hitta när man är ute och cyklar.

Efter denna härliga cykeltur blev det en läskande GT på balkongen, för att sen hoppa på våra pärlor igen och trampa iväg till Råsunda.
Dagens match var mellan AIK och Norrköping, och efter ett underläge med 2-0 mot Norrköping tog matchen en helt ny vändning och slutade med 5-2 till AIK, tjohoo.

Glada i hågen spurtade vi hem och tog en snabbdusch, slängde i oss lite mat och gick sen över till bästa grannarna som bjöd på ost, kex & Amarone på balkongen.

Efter en sån här urmysig söndag känns det helt ok att gå till jobbet i morgon.

Och det bästa av allt med veckan som startar är att jag på lördag äntligen kan haffa mitt "morgonbadarkort".

Snart blir det simma av, fem morgnar i veckan!

 


Kommentarer
Postat av: Sofia - Hildas hem

Vilken underbar dag! Och så vackra blommor. Det är så ljuvligt nu när den här perioden med fint väder börjar då man kan göra en massa härliga utflykter :)



Jag önskar dig en härlig dag!

Kram Sofia

2012-05-22 @ 09:13:30
URL: http://www.hildashem.se
Postat av: Annika Soulcityguide

Jag har också bestämt mig för några Mårbacka-pelargonier, världens finaste färg.

2012-05-22 @ 23:04:50
URL: http://soulcityguide.com
Postat av: Kelly

Vilka fina bilder och vad roligt att ni åkte ut till Ulriksdals slottträdgård, Erik som aldrig varit där innan blev helt kär, perfekt ställe för picknicks i lugn och ro! :-)

2012-05-25 @ 13:41:52
URL: http://kellybiddle.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0