I år blev det Polismuseet

Idag har jag varit på höstens trevliga BTF-möte, som alltid börjar med ett "kulturellt" besök, och som sen avslutas med en soppmiddag på något mysigt ställe.
Årets guidade tur blev på Polismuseet, och det var så himla intressant och spännande att stå och lyssna.
Hur kan en kille stå framför ett par gamla polisuniformer och prata i den utlovade timmen, plus ytterligare en halvtimme, och få oss 25 personer att inte titta på klockan en endaste gång?!  Det är en gåta!
Vad mig anbelangar hade guiden gärna fått prata en timme till, så intressant som det var.
Och så här är det varje år när vi går på något museum eller utställning under vår höstträff, man vill aldrig att guiden skall sluta berätta.
 
Jag, Amel och ett par till var ute i så god tid att vi hann in en stund på Tekniska Museet.
(För er info är det gratis inträde på onsdagar kl:17-20)
 
 
 
Efter vårt besök på Polismuseet blev det soppmiddag på Villa Källhagen, och där serverades vi en fantastiskt god Karl-Johansvampsoppa, västerbottenpaj och ett par öl. Det gick verkligen ingen nöd på oss!
 
 
 
Favoriten Amel svek mig tidigt.
 
Så det var tur att de här glada killarna var kvar och hjälpte mig avsluta dagens tillställning
:-)
 

Kommentarer
Postat av: Victoria - Elvira Spekulerar

Det är verkligen jätteroligt när man har en engagerad guide på såna där visningar. Du ser verkligen ut att ha haft en helmysig kväll.

Kram Victoria

2012-11-08 @ 15:08:48
URL: http://www.elviraspekulerar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0