After Dark

Usch vad trött jag är efter att ha sovit dåligt de senaste två nätterna.
Och tröttare kommer jag säkerligen bli efter denna vecka, en vecka förvisso fylld av idel skojigheter.
Det är lite synd bara att allt roligt händer nästan samtidigt, eller inom en väldigt snäv period (i-landsproblem, jag vet!).
 
Igår kväll var det dags att gå ut med några kollegor, för att se After Dark på Hamburger Börs.
 

Vi mjukstartade med ett glas vin i den vackra Oscarsbaren inne på Hamburger Börs.
 

Dags att inta förrätten och jag som älskar fisk gick all in på det:
Tre sorters hemkryddade sillar med Västerbottenost, rödlök, potatis och gräddfil.
 

Min varmrätt:
Ångad torskrygg med handpillade räkor, skirat smör, krämigt ägg & riven pepparrot.
 

Och så var dags för desserten:
Bourbon vaniljpannacotta, halloncoulis & färska bär.
 
Allt var jättegott, portionerna precis lagom stora, och jag fick en riktigt skön mättnadskänsla efter min "trerätters".
 

Sen fick vi se en underbar show med fantastiska klädkreationer, och "magiska" klädbyten.
Och för att inte tala om de ruggigt duktiga dansarna som har full kroppskontroll, och de är inte alls dumma att titta på heller ;-)
 

Lindarw har gjort det igen, en makalös show som jag gärna skulle se fler gånger!
 
Nu är det dags att ladda inför nästa show, för i morgon kväll är det dags igen, då ska jag och kollegorna se nya Wallmansshowen och jag längtar!
När vi gjorde vårt menyval inför morgondagen valde jag faktiskt torskrygg igen, hihi.
Ska bli kul att jämföra Hamburger Börs kontra Wallmans tillagning av torsk.
Sa jag att jag gillar fisk?
 

Kommentarer
Postat av: Victoria - Elvira Spekulerar

Ja somliga bara roar sig dom ;).

Kram Victoria

2012-09-19 @ 14:19:21
URL: http://www.elviraspekulerar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0