Endomondo

I morse åkte jag o L med som moraliskt stöd åt Tessan, när hon skulle till Karolinska Universitetssjukhuset.
Tessan har varit med i en studie om allergier och astma (Bamseprojektet) sen hon var bebis, och idag var det dags för en frivillig undersökning, som T även fick lite betalt för.
Som förberedelse fäste vi speciella plåster på hennes rygg, två dagar innan, för att kontrollera eventuell kontaktallergi.
På KS tog de blodprov från Tess för att kontrollera även andra allergier (pollen, födoämnen osv).
T fick även "blåsa" för att kolla lungkapacitet.
Hon fick helt enkelt betalt för att göra en redig hälsotest, finemang!

Och på tal om hälsa, så fick jag ett ryck när jag kom hem från jobbet, och stack iväg på en underbart skön powerwalk.
Jag proppade in "lurarna" i öronen och drog i gång bästa musiken, och startade min nya favorit-app Endomondo, och gav mig iväg.
Endomondo följer hela min pw och ritar in på kartan exakt var jag har gått, och den berättar för varje km hur långt jag gått och hur länge.
Riktigt triggande att bara gå och gå, o idag blev det 5,5 km i rask takt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0