Nybakt på två minuter

Fick tips av Aga på jobbet, om en blogg som heter frukostera.
Den söta tjejen som driver den bloggen har experimenterat fram ett frukostbröd som man gör på 2 minuter i mikron.
Eftersom jag är en riktig "tröttmössa" blandade jag i ordning de torra ingredienserna redan innan jag gick till sängs igår.
När jag vaknade blandade jag i mjölk, rörde ihop, plattade till geggan på en assiett och så in i mikron på full effekt i 2 min. Och det blev verkligen ett bröd!
Jag åt min macka med ost och jordgubb/balsamico-marmelad.
Gott och superenkelt!
Här är ingredienserna om du vill prova:
1 msk mandelmjöl, 1 msk havregryn, 1 msk linfrön, 1 krm fiberhusk och 2 msk mjölk.
Lycka till!


Kommentarer
Postat av: Marie

Tack så jättemycket för det tipset. Låter ju hur bra som helst. :)

2012-09-09 @ 14:48:53
URL: http://marieguld.blogg.se
Postat av: Marie

Ja, jag känner att jag måste testa gojibär bara som de är. Är de goda? :)

2012-09-09 @ 20:58:26
URL: http://marieguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0