Framme i Prag

 
 
Efter en lugn och säker taxifärd kom vi fram till hotellet, och där mötte våra vänner Carlos och Maria upp oss.
De hade kommit ett par timmar tidigare, och "sonderat" terrängen lite :-)
 
Rengjord toalett på rummet.
 
Jag förstod först inte varför det fanns flera duschmössor, men det gjorde jag nästa dag, när jag inte ville bli blöt i håret, och jag misslyckats med duschen...tre gånger. Varför tog jag inte på en "mössa"?!
 
Vilken besvikelse när jag öppnade och det inte var en lakritsglass som jag förväntat mig. Var som en vanlig Magnum fast med mörk choklad, vilket är jättegott, men inte när man tror att det ska vara ett lakritsskal på.
 
Supermysigt café/bakery där vi satte oss och fikade i vårsolen och åt nybakade "kanelsnurror" eller vad de nu kunde heta.
 
Och lite hot wine till bakverket, mums.
 
Ser inte så varmt ut, men det var riktigt skönt där vi satt, och jag kunde gott ha stannat en längre stund där.
 
 
Men då hade jag ju missat dessa "söta" fontäner, hihi.
 
 
På den här statyn på Karlsbron ska man gnugga med händerna, för det betyder att man kommer tillbaka.
Men jag struntade i att gnugga där miljoner andra har petat med sina händer, för jag vet att jag kommer tillbaka i alla fall, det här var ju min tredje gång i Prag.
 
 
Lite vätskepaus är aldrig fel, för i Prag finns den godaste ölen. (Lasse & Salli)
 
Maria, Fredrik (han ser livrädd ut, hihi) och Carlos.
 
Tack, men nej tack! (Jag har verkligen inte bacillskräck, men man behöver ju inte utmana ödet, för hur många har pillat på dessa tro!?)
 
Det fick bli en fräsch omelett med en massa grönsaker i stället.
 
 
Självklart måste man in i gyttret av alla människor i den gamla staden också, och där finns det en massa skoj att titta på.
 
Given turistattraktion är det medeltida gamla astronomuret.
 
 
Ännu en fika...
 
...med den godaste tiramisu jag någonsin ätit. Den var bara så perfekt!
 
Jag avslutar dagen med minnet av den godbiten, och så kommer det mer bilder i morgon, för den som orkar.
Natti natti!
 

Kommentarer
Postat av: Carina

Ser väldigt mysigt ut och den där tiramisun skulle jag gärna smaka :) Kram och ha en trevlig helg!

2013-04-26 @ 10:27:27
Postat av: Tina

Vilken superhärlig resa, blir sugen på att åka till Prag som jag aldrig besökt. Ha en härlig helg vännen. Kramisar Tina

2013-04-26 @ 22:19:18
URL: http://home2tiny.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0