Hur är det möjligt?

Det här är så himla häftigt tycker jag!
Jag läste i tidningen i morse att vattenståndet är så lågt att skärgårdsbåtarna inte kan lägga till vid alla sina ordinarie anläggningsplatser.
När jag kom hem från jobbet berättade Lasse att han hade varit vid Kastellholmen och tagit kort på något speciellt idag.
Pga att vattnet är så lågt har ett tidigare okänt skepp från 1600-talet tittat upp till ytan. Det är troligtvis ett danskt skepp som svenska stormakten tog med sig hem som "prisvrak" efter strider till sjöss.
Jag vet inte varför jag blev så till mig över det här, men jag tycker det är grymt spännande. Tänk så mycket människor som dyker överallt, och ingen har sett detta vrak tidigare, och nu visar det sig självt.
Och Lasse som nästan aldrig tar kort på något över huvud taget gjorde min lycka idag!


Kommentarer
Postat av: Victoria - Elvira Spekulerar

Fascinerande. Vad roligt att han tog kort på det också.

Kram på dig!

2013-04-04 @ 22:48:53
URL: http://www.elviraspekulerar.se
Postat av: Aga

Hoppas att er båtresa gick bra, trots vattenståndet!
kramis!

2013-04-05 @ 12:03:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0