Icketillstånd

Usch och fy, jag är återigen i den där hemska veckan då jag lever i nåt sorts "icketillstånd", och bara väntar på att den ska vara över. Jag sover alldeles för lite, och när jag gick upp i morse kunde jag knappt räta ut fingrarna, efter att krampaktigt ha hållit mig om magen hela natten.

Men om ett par dagar börjar livet igen och då kan jag njuta av nuet.
Till dess får jag väl försöka le åt vår trevliga söndag hos grannarna, där det bjöds på allt möjligt gott att äta och dricka.
Vi fortsatte "slipa" lite på vår kommande road trip och babblade in på småtimmarna.

H & B hade nyss varit i Lissabon och bjöd på "gammalt" och gott portvin de köpt där.

 

Lasse studerar USA:s västkust.

 

Nu är jag så gammal att jag uppskattar att bli serverad kaffe i hederliga kaffekoppar med fat  :-)

 

Lasse och Bitte var de bästa kartläsarna när vi var i Miami för ett par år sen, så de får förnyat förtroende, hihi.

Det kommer att bli en superspännande semester i år.

 

 


Kommentarer
Postat av: Tina

Nu vaknar jag till liv. Skall ni göra en roadtrip i USA? Vi har själva planer på att göra det nästa år. Om det är så hade det varit spännande att få höra om era planer, vad börjar ni? Ska ni hyra bil? Osv. Tråkigt att du inte mår bra, det är ett jäkla skit som bara blir värre med åren tycker jag, hoppas du mår bättre idag. Kramisar Tina

Svar: Vi flyger till San Francisco och stannar tre nätter där, men vi har inte bil förrän vi lämnar "Frisco". Sen kommer vi att ta oss ned till San Diego, och där lämnar vi bilen.Kostar inget extra så länge man håller sig inom delstaten. Flyger sen inrikes tillbaka till San Francisco och hem igen. Tre veckor har gått! :-)
Jag lovar att vår resa kommer att hamna på bloggen på ett eller annat sätt, och efter semestern är jag nog mycket klokare, så att du kan fråga mig en massa frågor och få tips. Lovar!
Kramis H
Helena Nygrund

2013-04-03 @ 15:49:42
URL: http://home2tiny.blogspot.se
Postat av: Helena - amelia.se

Älskar bilden på de ivriga resenärerna som tar sig an kartan. Urhärligt!

Åh roadtip. nu blir jag grön av avund! När jag träffade min karl skulle han precis ha ett halvår i San Fransisco och utbytesplugga. Jag hälsade på när han hade vårlov och vi hyrde bil och åkte söder ut. Alltså!!! Ett minne för livet. NI MÅSTE (hör du nu?) åka förbi Hearst Castel http://www.hearstcastle.org/ Bland det galnaste jag sett! Only in America... ;)
Har en topp-tio matupplevelse i China Town i San Fran: Yet Li tror jag det hette. Får dubbelkolla. Ser ganska slitet ut och luktar fisksås men maten var helt hel helt fantastisk. Slanted Door (vietnamesiskt) var också jättebra, men detta var ju år 2000...

Okej, ett tips till: Carmel, supersöt liten stad längs med kusten. Känd för sin skönhet och att Clint Eastwood var borgmästare... http://www.carmelcalifornia.com/index.cfm/photoalbum.htm

Ja, som sagt jag är såååå avundsjuk!!

Kram!

Svar: Tack snälla för tipsen, jag noterar. Ja det kommer att bli en superspännande resa, och allra helst när vi åker med våra grannar. Vi har helt olika intressen och vill se helt olika grejer, men just därför berikar de vårt liv. När vi var i Miami upplevde vi så mycket kul och spännande tillsammans, som vi antagligen inte hade gjort om vi åkt med någon annan. Vi har tagit "grannsamverkan" ett rejält steg längre, hihi.Kram H
Helena Nygrund

2013-04-04 @ 14:11:09
URL: http://blogg.amelia.se/hemmamedhelena
Postat av: Victoria - Elvira Spekulerar

Jag känner mig inte alls avundsjuk, nä inte alls faktiskt. Vadå grön i ansiktet??!!

Kram Victoria

2013-04-04 @ 22:53:54
URL: http://www.elviraspekulerar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0