Grönt är skönt...och gott

Häromdagen tittade jag lite på Pluras jul hos Måns, och då handlade det om vegetarisk/alternativ julmat. 
De gjorde någon dressing som de hällde över grönkål, och som verkade göra succé.
Så igår köpte jag min livs första påse med grönkål. 
Jag fräste kålen med en klick smör, kryddade med salt, vitpeppar och vitlök. 
Sen hade jag en skvätt grädde hemma som jag hällde på, och där fick det "gojsa" ihop sig på spisen en stund.
Mitt lilla hittepårecept gjorde succé hos äldsta dottern, och hon åt även kålen jag skulle ha med mig i min matlåda.
Så det blev till att göra en ny omgång i morse innan jag stack till jobbet, hihi.





Dagens matlåda: lite pulled pork, en potatis, brysselkål, och min "specialare" med grönkål. Mums!

Varför har jag inte upptäckt grönkål tidigare?!
Det är ju supergott och fräscht!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0