Hittat en ny 50-årig kärlek

 
Jag var nere i vårt torrsoprum för att slänga lite grejer, och hittade en ny kärlek, som jag absolut inte kunde lämna kvar.
Det finns 80 lägenheter i vårt hus, och någon av mina grannar hade tydligen tröttnat på denna gamla väska, men nu har den flyttat in hos mig och får "leva" ett tag till.  
 
Nycklarna fanns kvar.
 
 
 
 
Väskan är alltså troligtvis 50 år, för då började i alla fall någon på Hagabergs Folkhögskola i Södertälje att använda den.  
Tänk, väskan är äldre än jag, men ändå så fräsch och fin!
Och vad roligt med ett så kort telefonnummer (inte alla som hade telefon då).
 
Jag har ingen aning om vad denna väska användts till, kanske biblar, ett instrument eller något, men nu får julkappar husera där, och så får vi se vad som skall ligga där under andra delar av året.
 
Jag är kär i min "nya" väska, och av er därute i etern, är det nog bara en som förstår mig: Victoria
  

Kommentarer
Postat av: Tina

Vilket fynd du gjort, såklart den måste leva vidare hos dig o jag förstår verkligen din förälskelse. Kramisar Tina

Svar: <3 Kraaam
Helena Nygrund

2013-12-08 @ 19:37:50
URL: http://home2tiny.blogspot.se
Postat av: Den där Victoria

Men åhhhh, vilket superfynd (dräglar nästan nu) vårda den ömt, eller ja, det vet jag ju att du kommer stt göra.

Kram Victoria

Svar: Hihi, jag lovar att vårda den och ge den en massa kärlek :-)
Helena Nygrund

2013-12-08 @ 22:37:20
URL: http://www.dendarvictoria.se
Postat av: Aga

Sååå fin! Vilken tur den har som hamnade hos dig och inte på tippen. 😘

Svar: Ja det kommer dröja innan den här finingen går tippendöden tillmötes ❤️
Helena Nygrund

2013-12-09 @ 06:32:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0