Julälskaren

Igår kväll fick jag en härlig överaskning när jag kom hem, Emma hade varit nere i källaren och hämtat alla julgrejer o pyntat hela hemmet. (om hon fick välja skulle vi nog ha julpyntat året om, hihi)
Herre gud vad hon måste ha slitit, för det hon hade åstadkommit under kort tid, brukar ta flera dagar för mig. 
Flera kilo lättade från mina axlar, så himla skönt...Tack min underbara goa fina Emsing!
Jag å andra sidan går lite mer åt "Grinchen-hållet" för varje år, och orkar inte engagera mig så mycket i julstöket
De senaste åren känner jag mer för att glädja och stötta människor som inte har det så bra som vi.
 
Och på tal om det, ska jag lämna in ett paket till Skokartongsappellen idag.
 
Ikväll blir det mys hemma hos en go kollega.
 

Kommentarer
Postat av: Helena - amelia.se

Men du, vilken underbar människa Emma är!! Skicka hem henne hit! Med en bebis på armen (eller vid tuten snarare) så går pyntandet trögt...
Fint det du skriver om att ge och tänka på dem som inte har lyckan att ojja sig över julpyntningsproblem. Att ge till de behövande. Helt rätt och det känns verkligen mer aktuellt i år än någonsin.

Kram!

2013-12-04 @ 18:24:48
URL: http://blogg.amelia.se/hemmamedhelena
Postat av: Helena - amelia.se

Tuten????? Nä tutten skulle det ju vara...

2013-12-04 @ 18:25:25
URL: http://blogg.amelia.se/hemmamedhelena
Postat av: Tina

Snällaste dottern, mysigt att komma hem till ett färdigpyntat hem. Själv brukar jag lämnar in leksaker till ett ställe här Halmstad, hm måste kolla om de går i år också. Kramisar
Tina

2013-12-05 @ 23:15:19
URL: http://home2tiny.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0