Min fredags skratt och gråt

Igår morse var det dags för årets sista mysiga frukostshopping, och vi var bara halva styrkan, för en är mammaledig och en försov sig, men jag och Aga höll ställningarna för alla fyra, trots att vi var supertrötta båda två.

Laddade med frukost, som EspressoHouse bjuder på, och njöt av kaffe, mackor och goda smoothies bland snygga skor.

Jag lyckades hitta några julklappar att köpa, så skönt.


Dagens andra glädjeämne, var under lunchen på jobbet. Tyckte min kollega hade så rolig sallad, hihi.

Kvällen blev inte lika mysig dock, och slutade med många tårar för min del.
Vi har väl varit ganska förskonade från tonårsrevolter från våra tjejer, men ibland spökar hormonerna något så överjävligt, och ett utbrott, värre än det från Eyjafjallajökull 2010, kan starta pga en bagatellgrej. 
Och smarta ungdomar vet exakt vad de ska säga för att trycka på den "ömma tån", så att det svider ordentligt.
Jag blev i alla jätteledsen och gick undan och tog ett bad.
Då tog denna vers form i mitt huvud:

Tänk vad en hormonstinn och svullen tonårshjärna kan få en mamma känna sig sliten o trött.
Men ett skumbad, tända ljus och ett glas rött, kan ge henne kraft o styrka att fortsätta älska barnet hon fött.

OBS! Med glimten i ögat! Och det där glaset rött glömde jag dricka när jag låg i badet, för jag är urusel på att rimma, och det krävdes mycket koncentration för att få till den versen, hihi.

Kram på er!


Kommentarer
Postat av: Aga

Kram från shoppingkompisen!
Håll ut, snart hamnar hormonerna på rätt ställe.
😘

Svar: Ja hoppas verkligen det! Puss
Helena Nygrund

2013-12-21 @ 23:52:05
Postat av: Den där Victoria

Usch ja, de där tonårshormonerna gör vår dotter till ett monster emellanåt och kan verkligen få mig ur balans och bli ledsen. Härlig vers du fick till :).

Kram kram

Svar: Nät går "svullnaden" ner egentligen?! Kram
Helena Nygrund

2013-12-22 @ 00:24:31
URL: http://www.dendarvictoria.se
Postat av: Tina

Har själv tonårskillar som istället får dras med en morsa på väg rakt in i övergångsåldern för här är det mina hormoner som spöker o det är inte kul alls......Ett härligt rim du fick till. Önskar dig en riktig God Jul. Kramisar Tina

2013-12-22 @ 20:09:43
URL: http://home2tiny.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0