Bort med julen

Nu är verkligen julen över känner jag, trots att vi har stjärnan, staken och lite julblommor kvar.
Men idag har jag rensat ut det mesta av julen, och tillsatt lite vackra tulpaner i stället.

Började dagen med att åka och hälsa på svärmor på hennes tillfälliga rehab-boende.

 

Sen var det tvätt-tid! Trots att man har egen maskin är det lyxigt värre att köra stora lakanstvätten i tvättstugan. Enkelt att torka allt, plus att man har tillgång till två manglar, så man kan "platta" till sängkläderna.

Nån mer än jag som manglar?

 

 

Bort med julen på öppna spisen, och in med lite lila "tulips".

 

Tillaga sista biten av Kobebiffen vi hade i frysen. (Ett "galet" köp vi gjorde sista dagen på vår semester).

Förlåt men, fy fan vad gott det var!!

Sen blev det lite familjespel, Hon slukades av vargen, och lite gamla avsnitt av Karatefylla (vi har inga småbarn).

Nu är det nog dags att "vika in mustascherna" för i morgon (läs idag) ska jag följa med L och några av hans kollegor på bandy.

Natti natti!

 


Kommentarer
Postat av: Anna

Hej!

Hittade hit via bloggen Hildas Hem och blev fast en lång stund! Vilken härlig och personlig blogg du har! Hit återkommer jag gärna!

Välkommen att kika in hos mig!
Kram från Gotland!

Svar: Tack vad söt du är!
Helena Nygrund

2013-01-06 @ 19:26:58
URL: http://husprojektet.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0