Loppisrunda

Idag passade jag på att smita lite tidigare från jobbet (blev bara 20 minuter) för jag ville hinna rusa runt bland de tre "loppisarna" som finns i Sundbyberg. Alla stänger kl:18, så det är lite marigt att hinna dit på vardagarna.
Men jag hittade det som huvudsyftet med turen var, tjohoo.

Alla hjärtans-tema hos Myrorna.

 

Jag som älskar tulpaner, har tidigare inte ägt en lämplig vas, men den här för 20 kr blev perfekt.

 

 
Att hitta en ljusstake plus ett fat var orsaken till min lilla loppistur, och jag blev supernöjd med dessa.

 

Tittade även in i en tygaffär på väg till tunnelbanan, och fick "ha-begär" när jag såg detta tyg.

Jag blev både glad och nostalgisk över blommönstret, och eftersom det var halva priset på tyget så passade jag på att köpa en bit. Nu ska jag bara fråga min kära svärmor om jag kan få låna hennes symaskin och sy ett par kuddfodral. Är rätt säker på att "blomkuddarna" kommer liva upp vår tråkiga bruna skinnsoffa.

 

 


Kommentarer
Postat av: Tina

Fina fynd o tyget känns härligt vårligt, kommer säkert att piffa upp soffan. Kramisar Tina

2013-01-31 @ 20:13:31
URL: http://home2tiny.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0