Efter regn kommer solsken

Det stämmer det där med att "efter regn kommer solsken", för jösses vad det vräkte ner igår (välbehövligt) och idag skiner solen så härligt.
I morse var åter igen en sådan där morgon när jag var lite avis på mina simkompisar, som är pensionärer och kan sitta kvar vid badet och äta sin medhavda frukost.
Så i morgon bitti tar jag nog en timme komp, så att jag också kan få höra lite "pensionärsskvaller", hihi.
 
Och på tal om solsken: nu när det är fint väder vill man ju vara ute så mycket som möjligt, så det är hög tid att fräscha till balkongen ordentligt, för det blev inte så mycket innan vi stack iväg på semester.
Jag har mina älskade pelargonsticklingar på balkongen, men skulle gärna vilja ha en massa färska örter också.
 
 
Så fint på vårt hotell i Santa Barbara, och massor med örter att bara hämta till matlagningen.
 
 
Önskade att jag hade plats med en sån här liten "örtträdgård" på balkongen!
Men jag får nog allt nöja mig med en kruka basilika eller nåt :-)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0