Hotwire.com

Nu i semestertider måste jag bara tipsa om en superbra hotellsida, som vi kom att använda flitigt i USA.
Innan vi åkte iväg till Californien fick jag tips, av en kollega som bott i San Diego, om bra matställen och om just denna hotellsida som heter hotwire.com

Under 21 dagar bodde vi på 11 hotell, och det var bara två hotell som vi bokat i förväg, våra första tre nätter i San Francisco, och de tre nätter vi skulle bo i Las Vegas.
Dessa hotell bokade vi via hotels.com, och det var två ok hotell med bra läge, men ingen vidare service.
Bokade ännu ett hotell i bara farten via hotels.com, innan jag kom ihåg tipset jag fått om hotwire.
Resterande boende bokades alla via hotwire.com, och vi blev mer än nöjda.
Det handlar lite om att vara en gambler eller köpa "grisen i säcken", för man får inte veta vilket hotell det är och exakt plats innan man betalt!
Man skriver in vilket område man vill bo i, plus övriga självklara saker som datum, namn osv, och när man betalt får man ett 4-stjärnigt rum till 2-stjärnigt pris.
Hotwire måste hålla hotellnamnet hemligt till efter bokning för att kunna ha dessa låga priser, och det är mer färskvara än nypressad apelsinjuice, eftersom det handlar om sista-minuten-priser för rum som ej blivit uthyrda.
Men vi älskade detta koncept!
Allra allra bäst var hotellet i Los Angeles där vi stannade i två nätter, men jag hade gärna stannat där mycket längre, eller rent av flyttat in där!
Ingen av oss visste speciellt mycket om LA, och vi tänkte vi skulle bo i Santa Monica, men hotwire ville att vi utökade området, så vi hamnade i West Hollywood i stället, och läget kunde inte ha blivit bättre.
 
Välkommen på en rundvandring hemma hos oss på Le Parc Suite Hotel:
 
 
Vardagsrummet
 
Ååh vad jag vill ha den spegeln!
 
Sovrum
 
Kök
 
Balkong med pelargoner där ute (de var lite halvt bortglömda och fick en del kärlek av mig)
 
Stor plasma-tv på väggen både i sovrum och i vardagsrum. Och som ni ser fanns det även öppen spis i v-rummet. Det var en gasspis, så det var bara att trycka på en knapp för att få en härlig brasa (i 30-graders värme, hehe)
 
Min egna sminkhörna, och den hade jag gärna tagit med mig hem :-)
Och som ni ser i spegelbilden fanns det plats bakom mig för mitt "husband" också, hihi.
 
Här alltså!   ;-)
 
Till vänster skymtar min "walk in closet", och den är mycket större än den verkar på bilden.
Ville jag också ha med mig hem!
 
Konstaterar att det inte kommer gå någon nöd på oss här.
 
Det skålar vi för!
 
Och ha en härlig onsdag, trost eventuellt regn utomhus!
Kram
 

Kommentarer
Postat av: Helena - amelia.se

Halloj Helena! Välkommen hem!!
Vilka fantastiska bilder du bjuder på från er resa. Man blir ju helt grön av avund och jag blir så galet ressugen.
Alltså?! Helikopter i Vegas??!! Hur mäktigt är inte det??

Önskar dig en fortsatt fin sommar! Vi hörs!
Kram

Svar: Tack snälla! Ja helikopterturen är nog det jag kommer att minnas mest när jag är en gammal guma ;-)Kram
Helena Nygrund

2013-07-10 @ 14:29:35
URL: http://blogg.amelia.se/hemmamedhelena

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0