Varmt mammahjärta

Jag är så himla glad för min äldsta dotter Emmas skull, för hon har kommit på vad hon vill "bli" nu.
Efter att hon tog studenten förra sommaren har hon jobbat med lite olika grejer, men framför allt inom restaurang.
Men tidigt i våras lyckades hon få ett kort vik på en förskola, och när det vikariatet tog slut hade hon redan skapat sig ett gott rykte och fick ett nytt vik på en annan förskola. Nu har hon varit på den andra förskolan i flera månader, älskar barnen och inser att det är förskollärare hon vill bli.
Igår hade personalen lite sommarfest tillsammans med barn och föräldrar på förskolan, och när Emma kom hem hade hon med sig både blomma, choklad och cider, som hon fått av föräldrarna.
Det värmer så i mammahjärtat när ens barn blir omtyckt och uppskattad.
Och jag vet att Emma kommer bli en helt fantastisk förskollärare.

 

Jag som älskar plåtburkar blev överlycklig när Emma skänkte chokladasken till mig (efter att vi ätit upp innehållet, hihi)

 

Och den fina "rosbusken" passar ju så bra ihop med mina värmeljusstakar från Orrefors.

Älskar när familjen kommer hem med presenter som mamman också kan njuta av ;-)

Härlig tisdag på er!

 


Kommentarer
Postat av: Sofia - Hildas hem

Så härligt att hon kommit på vad hon vill göra. Det är verkligen inte lätt att veta innan man har testat på. Kul också att hon blivit så uppskattad på sin arbetsplats, det tyder på att hon gjort ett fint jobb :)

Jag önskar dig en härlig dag!
Kram Sofia

2013-06-04 @ 11:26:02
URL: http://www.hildashem.se
Postat av: Victoria

Åh, vad härligt att hon har kommit på vad hon vill bli. Roligt också att hon varit så uppskattad på sina jobb, det är ett gott betyg.

Kram Victoria

2013-06-04 @ 12:01:37
URL: http://www.dendarvictoria.se
Postat av: Maria

Vilken lättnad för henne att komma på vad hon vill göra och så roligt att hon blev så omtyckt :) hjärtat svämmar över lite på oss mammor vid såna tillfällen.
Kram Maria

2013-06-04 @ 14:30:28
URL: http://snickaregardens.com
Postat av: Helena - amelia.se

Åh, bra förskollärare är bland det viktigaste som finns. Jag är full av beundran för de som arbetar på mina barns förskola. Vilka hjältar. Så härligt att ha testat ett yrke och känt att det var något för henne. Så rätt väg att gå.

Jag jobbade ett år i en 6-årsverksamhet. Bland de bästa jobben jag haft. Så givande och med så många skratt. Önskar din dotter all lycka!!

Kram!
Helena

2013-06-04 @ 19:48:28
URL: http://blogg.amelia.se/hemmamedhelena

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0