Våren är på väg...

 
...hemma hos mig i alla fall!
 
Idag släpade jag med mig karln till Plantagen för att hjälpa mig bära efter att jag gått bananas inne i butiken  :-)
Det var första gången i mitt liv jag besökte en Plantagen-butik, och det var även Lasses första gång, helt otippat, hehe.
Det handlades pelargonjord, lecakulor, pärlhyacint och lite annat smått och gott.
Efter ett litet besök hos svärmor satte jag igång med att klippa ned mina tre älskade pelargoner, plantera om dem, fixa sticklingar och deras fortsatta liv (hoppas jag).
 
Av den lilla pärlhyacinten jag köpte hamnade tre lökar i mina bortgömda snöbollslyktor (tack snälla Helena L för inspirationen).
 
 
Och när jag ändå var inne på den snodda kreativitetens väg, kom jag på att jag kunde använda resterande lökar i de gamla vinglasen som eventuellt skulle ned till sopsorteringen.
 
De härliga körsbärskvistarna jag köpte för en dryg vecka sen...
 
 
...börjar bekänna färg, and I love it!
 
 

Kommentarer
Postat av: Helena

Vad fint det blev!! Härligt när bortglömda saker får nytt liv.
Vilka fina körsbärsblommor. det är bland det finaste :)

Kram!

2013-03-06 @ 16:32:50
URL: http://blogg.amelia.se/hemmamedhelena

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0