Det närmar sig...

 
Hoppsan, där försvann jag några dagar!
Har verkligen inte alls känt för att blogga och har inte haft något att berätta, så ni kan ju förstå hur kul mitt liv är just nu :-)
Eller vill ni höra om mina mardrömmar som handlar om dessa jä*la "Husbyhuliganer" som härjar just nu, att de kommer till mitt område och eldar o förstör. Tack och lov bor jag inte där det händer, men jag tycker ändå att det är väldigt obehagligt, att det händer över huvud taget.
Nej usch, nu pratar vi om något roligare!
 
Till exempel att det närmar sig semester och vår road trip till Californien, och jag börjar bli lite smått pirrig.
Lasse (som blev flygrädd under en av våra resor innan E & T fanns) frågade om jag är nervös inför flygresan.
-Nej du min käre make! Jag är däremot jättenervös över vad jag ska packa för kläder, hehe.
Ovanligt för att vara en tjej va!?  ;-)
Som ni säkert vet så är det våra grannar vi ska iväg med , och det kommer bli en riktigt spännande resa.
Vi har varit på semester tidigare med våra kära grannar.
2010 var vi i Miami en vecka och här kommer lite bilder från den gången.
Har du hängt med mig hela tiden har du sett dem förr, men det är ändå kul att titta tillbaka, så håll till godo:
 
Det ser kallt ut och inte en människa på stranden förutom vi, men det var verkligen supervarmt, och så här mycket kläder gick det inte att ha, men vi kom ju precis från kalla Sverige (november).
 
Gissa om jag hade övat mycket inför måndagens Vårrus här!?  ;-)
 
Vårt hotell, som kändes som "in the middle of nowhere" när taxichauffören lämnade oss.
Men sen tyckte vi ändå att läget var perfekt. 
 
Life is like a box of chocolate...
 
Är så himla stolt över den här bilden!
Vi satt vid ett av alla ställen i Everglades och åt en glass o väntade på en båttur när jag såg den här godingen. 
Han/hon var så nära (det fanns inget staket eller varningsskyltar), och vi var helt säkra på att det var nån sorts turistgrej, och att den gick på typ batteri! Ni fattar, vi trodde inte att den var äkta i alla fall.
Men det var den!
 
Samma rackare som har förflyttat sig!
 
Vi hittade ett grymt skaldjursställe på väg till Key West! (har så roliga minnen därifrån)
 
Sloppy Joe's bar!
Här brukade Ernest Hemingway hålla till, och sitter han inte där borta förresten!?
 
Otippat att Lasse skulle lägga sig där, hihi.
 
Nehe, det var visst inte han!   :-)
 
Solen gick ned även denna kväll!
 
Så himla vackert!
  
"Better than sex", som baren hette, hade väääldigt goda drycker.
 
 
Hemma hos Ernest...
 
Nu blev jag riktigt nostalgisk och längtar ännu mer...
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Å fy, att bo i eländet dessutom.
Hoppas att ni får en riktigt bra resa nu. Den förra såg trevlig ut. Man börjar alltid längta lite extra när man ser bilderna.
Kram Maria

Svar: Tack och lov gör jag inte det, men jag tycker att det är väldigt obehagligt att detta händer i vår stad.Kram Helena
Helena Nygrund

2013-05-24 @ 07:04:50
URL: http://snickaregardens.com
Postat av: Maria

Tack och lov för det. Det är fruktansvärt att det ska behöva bli så.
Kram Maria

2013-05-24 @ 09:42:51
URL: http://www.snickaregardens.wordpress.com
Postat av: Victoria - Elvira Spekulerar

Ja fy vad otäckt att det har spårat ur sådär och vad onödigt.

Jag förstår att du längtar efter resan, härliga bilder från den tidigare resan.

Kram Victoria

2013-05-24 @ 23:48:58
URL: http://www.elviraspekulerar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0