Jag anar en konspiration

Idag skyndade jag mig hem som en galning när jag slutat jobbet, för jag hade lyckats boka en hett eftertraktad tvättid, den kl:18-21.
Jag gick till tvättstugan i onsdags förra veckan och tittade efter en tid under helgen, men det fanns ingen förstås.
Däremot lyckades jag boka in onsdagen nästa vecka, idag alltså.
Jag släpade ner massor med tvätt, lakan, vinterkläder osv, och i förbifarten slängde jag ett öga på bokningstavlan och ser...att jag är inbokad på torsdagen kl:15!!!
Hallå, jag skulle aldrig boka in en torsdag kl:15, jag är ju inte ens hemma då.
Jag blev besviken, arg, misstänksam, och till slut testade jag min nyckel (som bara ska passa min egen låskolv) i andra låskolvar:
 
Här bokar man, och varje lägenhet har endast en kolv, så det är kört att boka flera tvättider.
 
Nr 52 är min kolv.
 
Jag har låst upp och tagit loss min kolv.
 
Där är en grannes kolv, nr 54.
 
Hepp, där har jag låst upp nr 54 med MIN nyckel...
 
...och sen låst fast den bredvid min egen.
 
Nu undrar jag om jag blev lite knäpp när min provisoriska tand lossnade, och sen tappade rösten på det, och bokade helt galet?! 
Eller kan det vara så att någon annans nyckel också passar till fler kolvar än sin egen, och att den personen flyttade min kolv för att få den eftertraktade tiden 18-21?!
 
Mysko som tusan är det, och jag vill inte tro att jag blivit knäpp eller dement redan, så för säkerhets skull har jag fotat min nästa bokning så att jag har bevis  :-)
 
Kram på er!
 

Kommentarer
Postat av: Sofia - Hildas hem

Hihi. Vilket mysterium ;)
Ibland kan man verkligen tro att man blivit knäpp ... bra att du fotat så att du kan var söker nästa gång :)

Tack för gratulationen på namnsdagen igår. Jättegulligt av dig :)

Stor kram!

2013-05-16 @ 07:43:06
URL: http://www.hildashem.se
Postat av: Maria

Vad! Trodde inte att det skulle gå att låsa upp någon annans?
Inte undra om man tror att man blivit galen ibland ;)
Kram Maria

2013-05-16 @ 14:26:59
URL: http://www.snickaregardens.wordpress.com
Postat av: Sofia

Rekommenderar elektroniskt bokningssystem, fungerar jättebra. Vi hade tidigre stora problem med att tvättiderna var stulna alt någon annan tvättade även om man bokat tid mycket irriterande.
Nu är dessa problem borta.
Förvånar mig inte att din nyckel passar till grannens och tvärtom, det är inte världens säkraste lås precis....

Trevlig kväll!

Kram
Sofia

2013-05-16 @ 18:21:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0