Underbara Prag

 
L jobbar natt, ungdomarna är i sina rum, och här sitter jag och försöker få i mig lite jordgubbar.
Tidigt i morse var jag hos tandläkaren, och det var precis som jag trodde, jag behöver en ny tandkrona.
Jag bedövades ordentligt (riktigt ordentligt, för när jag kom till jobbet såg jag ut som om jag hade fått en hjärnblödning med ena ansiktshalvan sned och lite deformerad), fyllningen borrades bort, tandavgjutning gjordes, och en tillfällig "tand" sattes fast tills kronan blir klar.
Så någon större tuggverksamhet har det inte skett i min mun idag, mest drycker som har intagits.
Och jag får nog ta tillbaka mitt påstående om att det gör ont både i munnen och i plånboken när man går till tandis, för det gjorde bara ont i plånboken, ordentligt ont!  5700 kr går detta lilla kalas på, snyft.
Nej nu vill jag tänka på något roligare, så jag passar på att lägga in lite mer Pragbilder.
 
Härlig utsikt.
 
 
Här är vi allihopa :-)
 
Två finisar (Carlos & Maria)
 
Det är så mycket roligare att gå nedför än uppför, hihi.
 
På den här söta gatan fanns det mycket att titta på.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Där uppe på toppen vid kyrkan var vi.
 
 
"Det dansande huset"
 
Det vill man ju så klart "posa" framför.
 
Fredrik posar mycket bättre än jag :-)
 
 
 
 
"John Lennon-muren"
 
 
Det här känner jag igen från en viss bro hemma i Stockholm.
 
 
Väldigt udda konst.
 
En båttur och lite slussning hanns med.
 
Så skönt där i solen.
 
 
 
Mera annorlunda konst.
 
Jag & Sari ville shoppa lite i stan...
 
 
...men det ville inte dessa slöhögar, så vi lämnade dem på ett café.
 
Salli och hennes vänsterprassel, hihi.
 
 
Salli hittade tillbaka till restaurangen vi var på 2010
 
Och jag fick äntligen äta min efterlängtade "potato pocket" som jag drömt om i tre år.
 
Sista kvällen med gänget åt vi här.
 
En härlig carpaccio till förrätt.
 
och supergod lax till varmrätt. (blev en "irish" till efterrätt)
 
Härlig frukost varje morgon...
 
...på vårt hotell.
 
Prag är en underbar stad, med vacker arkitektur, rolig konst, godaste ölen, och det är superbilligt att gå ut och äta. Gillas skarpt!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Victoria - Elvira Spekulerar

Jahapp, det blir till att boka en resa till Prag då snart, efter att ha sett de här bilderna och hört dig prata om staden idag, så är det dags att slå till.

Kramar

2013-05-05 @ 22:32:00
URL: http://www.elviraspekulerar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0