Avundsjuka & köttbullar

När jag var liten (i mellanstadiet ungefär) var jag ganska avundsjuk på det mesta mina kompisar fick:
De fick platåskor men inte jag, de fick jeans typ Puss&Kram och Gul&Blå, medan jag i bästa fall fick byxor från Obs, vissa slapp använda mössa på vintern (ja herre gud vad orättvist, hehe), och jag minns något jag var riktigt avundsjuk på: de fick KÖPTA köttbullar, medan jag ALLTID fick mammas hemmagjorda, ja ni förstår ju att jag var avundsjuk, för vem vill ha hemmagjorda köttbullar!?   ;-)
 
Fast egentligen visste jag inte hur bra jag hade det, med en mamma som aldrig köpte hel- eller halvfabrikat, utan lagade all mat från grunden.
Och mammas köttbullar är ju de godaste som finns, och det blir ingen jul utan dem.
 
Idag blev jag så där sjukt sugen på hennes köttbullar, men vi bor ju i olika städer, så det blev till att försöka efterapa hennes goda "bullar" själv, men först blev det ett litet telefonsamtal till mamsen, hehe.
 
Idag har här rullats ca 100 köttbullar (hälften utan lök till tjejerna) och om jag får säga det själv, så blev de riktigt goda, trots att mamsen inte hade något exakt recept att ge mig.
 
"Hemligheten" med mammas köttbullar: Massor med kryddpeppar! Så himla gott!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0