Värsta gottepåsen på en tisdag

Hej på er! Nu blev det visst ett litet glapp i bloggandet igen, men denna gång ofrivilligt. Jag skrev ett långt inlägg igår, men av någon underlig anledning sparades inte inlägget och  det försvann, suck. Jag orkade bara inte börja om igen...
Just nu håller jag på och njuter av programmet Fest hos Bagge Wahlgren, mätt och belåten efter ett halvt kilo rökta räkor.
Efter jobbet idag åkte jag och L till Citygross för att handla billig lövbiff, och hoppsan, de hade visst bra pris på rökta räkor också, och ett kilo slank ned i shoppingkorgen.
Vi skulle bara ha "några" räkor som förrätt, men med ett kilo i gottepåsen blev det ett halvt kilo var (E och T ville bara ha ett par stycken).
 
 Godis är så gott...
 
Så jädrans goda räkor, som doppas i Kavlis chili aioli.
 
Till middag åt vi (eller rättare sagt de andra, för jag har inte ätit den "riktiga" maten ännu) lövbiff fylld med stekt lök, vitlöksost och persilja, serverat med kokt potatis. Äter jag inte idag, så blir det en smarrig matlåda i morgon om inte annat.
 
Och på tal om i morgon: i morrn bitti får jag pytteliiite sovmorgon, för jag ska på hälsokontroll klockan 10, och det är ingen idé att åka till jobbet innan. 
Mitt jobb bjuder på hälsokontroll vart annat år, och det är ju en favör som man borde "utnyttja". Jag är född ett ojämnt år och får gå på kontroller ojämna år, men 2011 kom jag aldrig iväg, så jag tyckte det var hög tid att köra min 1000-milaservice nu :-)
Dock måste jag fasta 4 timmar innan undersökningen, så det blir ingen frulle i morgon, så jag kanske ska trycka i mig lite middag i alla fall....
 
I morgon kväll blir det riktigt skoj, för då ska jag ut med BTF (Bryggeritjänstemannaföreningen), och vi är ett gäng på 30 stycken "gamla" härliga Prippare som ska få en guidad tur på ABBA-museum, som sen avslutas med oxfilé och öl på O'Learys Djurgården. Längtar...
Natti Natti finisar!
 

Kommentarer
Postat av: Aga

Hälsa Stina om hon är på muséet! 😘

Svar: Ja det ska jag göra! 😃
Helena Nygrund

2013-11-06 @ 06:07:56
Postat av: Den där Victoria

Mmm, vilket smarr med räkor!! Vad roligt att få en guidad tur på ABBA-museet, dit vill jag också åka någon gång.

Ha det bra gullet!

Kram kram

2013-11-06 @ 10:14:17
URL: http://www.dendarvictoria.se
Postat av: Matilda

räkor är ju så galet gott!

2013-11-07 @ 15:36:41
URL: http://www.wishesandstars.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0