Första och sista

Helgen rusar iväg, och jag är glad att hela familjen kom iväg och gjorde något tillsammans idag.
Efter gemensam frukost hoppade vi in i bilen (Emma övningskörde) och åkte mot Kärsön o Brostugan.
Vi blev sugna på att köra en minigolfrunda, och eftersom det var så mycket löv på banorna fick vi hyra klubbor o bollar för halva priset.
 
Det var inte liiite löv på banorna, så vi lånade en sopborste och röjde. 
Vi gjorde så fint att de som kom efter oss säkert fick betala fullt pris, hihi.
 
Vi skulle sopa var fjärde bana...
 
...men det slutade med att jag sopade nästan alla, frivilligt,
Tessan sa att jag lyckas till och med hitta något att städa även när jag inte är hemma, hehe.
Jag tyckte det var skönt att röra på mig och jag var den enda av oss som inte frös.
 
Vi har precis klarat av årets första och säkerligen sista minigolfrunda.
 
Dessa knäppisar fick varken guld eller silver ;-)
 
Sen blev det en fika inne i Brostugan, där de tänt brasan. 
 
 
 Nu ska vi laga lite god mat här hemma (hörde att karln köpt oxfilé) , och sen slappa i soffan framför någon film.
 En mysig lördagkväll till er också!
 
 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Själv har jag städat på gården -årets höstsädning- och också krattat löv samt plockat fimpar, suck alltid dessa fimpar överallt.

Ha en skön helg!

Kramis,
Sofia

Svar: Usch ja, så himla trist med alla fimpar överallt! Bra jobbat. Kram
Helena Nygrund

2013-10-19 @ 20:06:04
Postat av: Aga

Vem vann? 😘

Svar: Den som vann är 190 cm lång och väger 93 kg (muskler) och är grymt pricksäker...säger han själv 😜
Helena Nygrund

2013-10-20 @ 00:48:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0