Ingen hejd på frosseriet

Efter jobbet idag åkte jag och jagade lakritspulver, för det var nästan slut hemma.
Blev så glad när jag hittade det, att jag genast åkte hem och tillverkade lite godis, eller rättare sagt rawfood godis.
(Jag tackar Lisa för receptet).
 
Här ska det fixas lite mums!
 
Klart att stoppa i munnen.
 
Får se hur länge de räcker, för det finns ett par godisråttor till här hemma förutom jag  :-)
 
 
Här kommer det enkla receptet:
 
200 gr mandel
10 st torkade dadlar
1-2 msk lakritspulver  (jag som älskar lakrits tog drygt 2 msk)
0,75 dl kakao
1 tsk vaniljpulver
ca 2 msk vatten
1 tsk rapsolja
1/2 krm salt
 
Mixa mandlarna fint, och tillsätt sen övriga ingredienser och mixa tills det blir en kletig smet.
Forma små bollar.
Hälften av mina bollar rullades i kokos, och de andra fick mera lakritspulver på sig.
Ska nog slänga in de flesta i frysen nu, så vi inte äter upp alla på en gång.
 
Nu är det dags att krypa till kojs så jag är pigg i morgon.
Efter jobbet ska jag o L nämligen till Hamburger Börs, och förlusta oss med god mat och show, för vi ska se Joe Labero, tjohoo.
Natti natti!
 

Kommentarer
Postat av: Bara anna

Lovar du att det är gott? Har försökt mig på såna där recept många gånge men alltid blivit så besviken....
Ha en skön helg
//bara anna

Svar: Tyvärr kan jag inte lova det, eftersom jag inte vet vad dina smaklökar gillar :-)Men jag tycker att de är jättegoda, och min yngsta dotter likaså. Min äldsta var allergisk mot bollarna upptäckte vi, och det var troligtvis dadlarna hon inte tålde.
För alla andra ingredienser är sånt som hon tål.
Du får väl prova och ge det en chans...
Kram och ha en superskön helg.
/Helena N
Helena Nygrund

2013-10-11 @ 11:09:41
URL: http://annacecar.blogspot.com
Postat av: Sofia - Hildas hem

Du får det att verka gott. Jag önskar att jag föredrog sånt godis framför annat sött. Det kan ju faktiskt vara värt att testa :)

Tack för dina otroligt fina ord hos mig!
Trevlig helg och stor kram!
//Sofia

Svar: Hihi, det är just det som är mitt problem, att jag är en sån himla godisråtta, och mina döttrar likaså.Därför försöker jag hitta lite mindre onyttiga alternativ mellan varven :-)
Kram kram
Helena Nygrund

2013-10-11 @ 15:51:32
URL: http://www.hildashem.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0