Pluskontot

Det händer inte ofta, men även jag har downperioder, och just nu är en sådan.
Beror väl på att jag fortfarande inte fått tillbaka rösten helt, får hostattacker ännu och kan inte komma ut på springturer, är arg som tusan på en viss person (ingen i familjen), tvättmaskinen är trasig, diskmaskinen är trasig, you name it. Jag är låg helt enkelt!
Men jag gör vad jag kan för att liva upp tillvaron ändå, och jag har nu suttit och "letat" efter några av dagens ljuspunkter. 
Här kommer de:

1. Fick en trevlig inbjudan från en förening jag är med i. 
I november ska vi på en guidad tur på ABBA museum, och sen ut och äta tillsammans, yippih!
2. Hade en supergod matlåda till lunch, innehållande pulled beef och guacamole  med massor av koriander, njutning.
3. Fick en present av en Ladies Night-kollega.

4. En massa underbara artister som repar på jobbet, gör mig ständigt glad.
5. Fick ett glatt telefonsamtal från Spanien.
6. Tittade på Hollywoodfruar med yngstingen, myspys.

När jag nu tänker efter ordentligt, så har jag ju haft en ganska bra dag, eller hur! 

Jag gör nog likadant imorgon, och letar fram positivismen i mig, och lägger det jag hittar på pluskontot  :-)
Kram och god natt!


Kommentarer
Postat av: Aga

Bra tips till oss alla! Puss 😘

Svar:
Helena Nygrund

2013-10-15 @ 23:55:24
Postat av: Den där Victoria

Stor stor bamsekram till dig. Skönt ändå att se att du kan plocka fram positiva saker i tillvaron, hoppas att det löser sig med hosta, diskmaskinen, tvättmaskinen och den där energitjuven du har i din närhet.

//Victoria

Svar: Tack sötis!
Helena Nygrund

2013-10-16 @ 08:11:54
URL: http://www.dendarvictoria.se
Postat av: Carina

Även en vitamin måste få ha sina downperioder. Men du ser, du hittar de positiva godbitarna ändå. Kram från kusin. :)

Svar: ❤️❤️❤️
Helena Nygrund

2013-10-16 @ 14:49:14
Postat av: Tina

Även en solstråle som dig vännen måste ibland få tycka att saker o ting är blä. Tycker i alla fall att din ide om att hitta ljusglimtarna under dagen är toppen. Hoppas du snart mår bättre. Kramisar Tina

Svar: Tack fina!
Helena Nygrund

2013-10-16 @ 19:37:43
URL: http://home2tiny.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0