Society

Vilken äkta höstmorgon man vaknar till, det blåser, småregnar lite och är ett sånt där otroligt mysigt "krypa-upp-i-soffan-under-en-filt-väder".
Men först får jag kämpa lite i tvättstugan, för vår egen tvättmaskin har lagt av. Trumman snurrar inte, och frågan är om det är någon vits att kosta på en reperation, då maskinen har några år på nacken.
I-landsproblem, jag vet, men det är ju så behändigt att kunna starta en maskin med tvätt när som helst.

Ikväll blir det filmmys, och kanske jag överraskar tjejerna med att baka en kaka.

L jobbar natt, men jag hade "date" med honom igår och myste.
Vi möttes upp efter jobbet för att gå på invigningen av ett nytt ställe med AfterWork, Society på Grev Turegatan.
Ett superfint ställe som säkerligen kommer att blomstra, tack vare sköna stureplanskillen Micke Becker.
Stureplan är såå långt utanför min personliga "karta", men ett litet besök, på en tidigare kollegas nya ställe, kunde jag sträcka mig till.
Becker och Fredrik Lilienberg DJ:ade skön musik, det bjöds på smaskiga kycklingvingar, och stämningen var härlig.
Men jag och L var bara där en liten stund, eftersom vi skulle hem och laga middag.

Kul ide med små hinkar fyllda med kycklingvingar på alla bord, om än lite kladdigt att äta.


När vi kom hem lagade jag lax, för jag hade varit sugen på fisk hela dagen.
Mixade chèvre, philadelphiaost, en hel kruka basilika, lite olivolja och flingsalt och bredde på laxen innan jag satte in den i ugnen. Blev supergott!

Men nu är det dags att gå till tvättstugan igen, och jag hoppas ni får en superskön lördag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0