Kvalitetssöndag

Idag har jag haft en riktig toppendag, en sån där skön kvalitetsdag.
Jag började med en lååång sovmorgon, vilket var ganska välbehövligt efter helgens kryssning, hehe.
Tjejerna sov också länge, men stackars L fick masa sig upp och sticka till jobbet.
Jag och Emma laddade med havregrynsgröt innan vi "jobbade" lite här hemma. 
Jag satte igång en tvättmaskin, dammsög och plockade lite, och E stack iväg med en hel del till sopsorteringen.
Sen hoppade vi på cyklarna och trampade till Citygross, för att ladda upp med familjens favoritte.

Detta är det godaste te som någonsin gjorts, och jag törs knappt tänka på hur många liter vi druckit de senaste två åren. 
Verkligen perfekt kvällste också eftersom det inte innehåller koffein.


Efter middagen låg jag och Emsingen under en filt i soffan, och storbölade till denna film.
(Handlar om en familj som var med om tsunamin 2004).  
Tessan vägrade se den med oss, för hon har ännu inte kommit över "Hotell Rwanda" som hon nyss sett i skolan.

Efter filmen fick jag och E lugna ner oss med lite temys och prat.
Nu är kl:01.00, och jag måste verkligen släcka lampan, så God Natt om det är någon som är vaken.




Kommentarer
Postat av: Emma

Vi hade det så mysigt!!! Vi måste ha fler sådana kvällar! <3

Svar: Ja verkligen, min lilla sötis!
Helena Nygrund

2013-09-23 @ 20:50:41
URL: http://elmyn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0