Lycklig när det gror

Hej på er i det sköna skärtorsdagsvädret!
Det var tungt att gå upp och jobba i morse, när resten av familjen låg kvar och "snusade".
Tur att jag kunde glädja mig åt att min lönn fått sin första knopp.
 
Tänk att en sån liten sak kan få mig så glad :-)
 
Fick ett lönnskott av mamma i september förra året, och hade det i vatten i ett par månader. Trodde aldrig att det skulle bli några rötter, men jag gav inte upp eftersom skottet fortfarande var grönt. Finns det liv, finns det hopp, och till slut hände det!
Planterade skottet i början av detta år, och nu har första lilla knoppen alltså kommit, tjohoo.
 
Ska ge min lilla lönn massor med kärlek och näring, så att den förhoppningsvis blir lika frodig och fin som mammas.  (den vänstra växten med oranga blommor är en lönn).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0