Min "skog"

Ikväll passade jag på att äntligen ge min lönn ett större "hem".

Lönnen har ju, som jag visat tidigare, fått en blomma, och nu har det dykt upp ytterligare en knopp.
Hoppas att mitt lilla träd kommer att trivas i den större lerkrukan och med ny härlig näringsrik jord.
När jag ändå var i farten och jordade ner halva hemmet, fick min ekplanta flytta från glasvasen (Svenskt Tenn) till en riktig kruka.
Eken hade fått ett rejält rotsystem och jag hoppas verkligen att den överlever i krukan.

Den här bilden är från i november förra året. 
Plantan har inte fått fler blad nu, men de är lite grövre, och rötterna är fler o starkare.
Jag återkommer med status om min lilla miniskog av lönn och ek :-)
Godnatt på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0