Kryssning

God morgon måndag och ny arbetsvecka!
Har haft en supermysig helg, som säkerligen ger mig ordentligt med energi för den kommande veckan.
Igår kväll kom vi (hela familjen) hem från vår 24-timmars kryssning.
Det var så härligt att umgås hela familjen. 
Vi har vräkt i oss god mat, goda drinkar, skrattat, spelat poker på "banditerna", dansat så svetten skvätt och stängt både danssalongen och discot.
 
Jag som normalt älskar vin, har fastnat för Sol (eller Corona) med lime i. Man blir inte alls lika seg dagen efter, hihi.
 

Frossade i förrättsbuffén, med risk att inte orka varmrätten.
 

God drink till Emma som har åldern inne.
 
Självlysande alkoholfri drink till Tess, som inte har åldern inne.
 

En underbar Caesarsallad som jag åt på tillbakavägen från Åbo.
 
Trodde inte att man kunde ha så kul på en kryssning med familjen, men det här vill jag göra om snart.
Och då kommer nog alla tre tjejerna packa öronproppar, så vi kan sova ordentligt trots L:s snarkningar :-)
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad skönt att se att man inte är ensam som sover med öronproppar. Jag är helt beroende. Det är så skönt att plugga in öronpropparna djupt i öronen när man går och lägger sig. Blir så tyst och skönt när propparna expanderar i öronen. Har jag inte propparna i öronen så ligger jag och stör mig på alla små ljud. Vaknar också väldigt lätt. Med öronproppar så somnar jag direkt och sover mycket djupare när jag vet att jag inte kommer att bli störd av ljud på hela natten. Öronproppar är helt underbart. Kan verkligen rekommendera alla att testa.

Svar: Var köper man proppar som expanderar? Jag har inte hittat några bra som verkligen passar i mina öron ännu? Kram
Helena Nygrund

2014-02-08 @ 16:22:00
Postat av: Anna

Menade skumproppar. De rullar man ju ihop och så expanderar de när man har pluggat in dem i öronen.

Man får prova sig fram tills man hittar öronproppar som passar bra i ens egna öron. Vet inte hur många olika sorter jag har provat. Nu använder jag MaxLite LaserLite. Tycker de är sköna trots sin storlek. Dämpar riktigt bra och gör inte ont som en del andra proppar kan göra.

Svar: Ok då ska jag leta efter såna. Kram
Helena Nygrund

2014-02-09 @ 10:25:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0