Morgonbad i både pool och kaffe

Vad gör ni denna regntrista fredag då?
 
Jag började dagen redan 05.45 när klockan ringde i morse.
Hade bestämt mig för att simma innan jobbet, trots att jag simmade igår morse också.
På fredagar brukar mina härliga simkompisar stanna kvar i badhuset och fika efteråt, och jag ville också starta denna fredagsmorgon lika lugnt och skönt.
Eftersom jag simmar så sällan blev de onekligen lite halvt chockade (men glada) att se mig två dagar på raken.
Det var så mysigt (trots att jag lyckades hälla en hel mugg kaffe över mig själv, hehe) att sitta och babbla en stund och avhandla än det ena än det andra i goda vänners lag.
 
Nu har jag slutat jobbet och skyndar mig hem, men först en fredagslatte vid Gullmars!
 
Förra året vid den här tiden gick jag bananas och planterade pärlhyacint i alla möjliga sorts "krukor".
Dessa vinglas hade jag tänkt slänga, men här fick de, bokstavligt talat, nytt liv.
Är nog dags att ta tag i detta igen, kanske redan nu till helgen :-)
 
Trevlig fredag till er.
Kram

Kommentarer
Postat av: Home2tiny

Vårligt o fint med pärlhyacinter. Ha en fortsatt mysig helg vännen. Kramisar Tina

2014-03-01 @ 22:18:02
URL: http://home2tiny.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0