Vardagsmaten, denna eviga fundering

Vilket otroligt i-landsproblem, men just nu för tiden har jag verkligen svårt att komma på vad vi ska äta till middag. Helgmaten är ju alltid trevlig att göra, man har gott om tid, man kan ta ett glas vin under tiden, samtidigt som man lagar rätten tillsammans, men vardagsmaten känns inte alls speciellt lustfylld.
Alltid samma visa, Vad ska vi äta?
Nu har jag anmält oss till Linas Inspirationskasse, som förhoppningsvis gör vardagen lite roligare. Längtar till den 17:e när kassen kommer...
Just nu har jag i alla fall morgondagens middag i ugnen, pulled beef.
Gör kanske en redig chili på det urmöra köttet, mums.

Idag blev jag "uppvaktad" bara så där, av två underbara kollegor, och av den ena godingen fick jag vackra tulpaner, och av den andra fick jag en flaska bubbel.
Jag är verkligen så himla lyckligt lottad, att ha så fina kollegor, att jag nästan skäms. 

På lördag blir det någon smarrig mat som jag och L lagat tillsammans, och sen blir tv-soffan, bubblet och Mello.

Nu blir det gott te innan sänggåendet, så natti natti.



Kommentarer
Postat av: Aga

Cause you're worth it. Gulligt av tjejerna! 😘

Svar: ❤️
Helena Nygrund

2014-02-05 @ 23:55:35
Postat av: Maria

Gulliga kolleger du har :)
Det där måste vara sveriges vanligaste fråga. Vad ska vi ha för mat?
Här i skogarna finns inte nån matkasse att prenumerera på så jag har tänkt på att skriva en matsedel på fyra till sex veckor. Då vet jag vad vi ska ha och det är hemhandlat till det. Men.. det är bara en tanke än ;)
Kram Maria

Svar: Vi har också pratat om veckoscheman, men är alldeles för lata för att få till det. Men det är kanske för att det är för lätt för oss att handla varje dag när man har så nära till affären :-). Kramis
Helena Nygrund

2014-02-06 @ 21:08:18
URL: http://snickaregardens.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0