Dags att lägga i en högre växel

I förmiddags, när resten av familjen låg och sov, stack jag iväg till gymmet.
Jag började med 5 km på löpbandet, och när jag stod där och sprang på stället slog det mig: 
Nu är det hög tid att lägga i en högre växel och satsa på ett millopp, typ Tjejmilen, i stället för "bara" Vårruset!
Jag springer inte utan ansträngning, det lovar jag er, för det går bara på envishet och någon "jävlarananamma". 
Hur skulle jag annars klara 5 km, med tanke på att jag nästan vill lägga mig ner och självdö innan jag ens sprungit 1 km?
Men nu behöver jag en morot, och måste börja springa oftare, klara 5 km lätt, och kämpa för milen. Det är mitt mål här under våren. Go Helena!

Direkt jag kom hem var det dags för "straffkommendering" i tvättstugan, och jag tvättade 8 fullproppade maskiner. Det tog sin tid att hänga, mangla och vika vill jag lova.
Tack och lov hade jag något riktigt smarrigt att se fram emot, för hemma tillagades rotmos och fläsklägg, och det blev så jädrans gott.



Kommentarer
Postat av: Tina

Impad av din löpning, själv är jag inget stort fan av löpning, men kör stenhårt här hemma med träning. 25 minuter 5 dagar i veckan o ta mig tusan att jag börjar känna mig starkare. Ska heja fram dig tills du nått ditt mål, go girl. Kramisar Tina

Svar: Duktiga du med! I slutändan är ju det enda viktiga att vi bygger upp vår styrka för att må bättre. Kramis
Helena Nygrund

2014-01-19 @ 21:43:31
URL: http://home2tiny.blogspot.se
Postat av: Aga

Bra där, du är allt en riktig fighter du! Häng med mig o Magda i vår uppför backen.
Kram!

Svar: Ja måste nog testa den berömda backen när jag fått upp flåset lite.
Natti natti
Helena Nygrund

2014-01-19 @ 23:43:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0