Återbruk och dillkött

Morrn morrn!
Det blev en liten paus från bloggandet i helgen, OCH från Facebook, vilket känns jätteskönt för jag vill inte vara så beroende av FB.
I lördags var jag på en mycket trevlig 50-årstillställning, så gårdagen gick inte på den högsta växeln precis, hihi.
Men en skön och uppfriskande promenad hanns med i alla fall.

Ganska trevligt att titta på "lysande ägg".

När vi kom hem gick vi genom källaringången för att titta till våra cyklar.
Såg då att någon hade tänkt till inne i grovsoprumnet. Det är ju superbra med en bokhylla att ställa sina gamla böcker på, i stället för att slänga något som andra kan läsa. Mycket bra initiativ!

På kvällen lagade jag och L dillkött för första gången.
Det blev så jäkla gott, och vi konstaterade båda två att man alldeles för sällan tillagar gamla "hederliga" rätter.
Vi kom överens om att söndagar får bli den dag då vi gör mat som kanske tar lite längre tid, för det är både superroligt och så himla gott.

Nu är det en ny vecka och lite nya skojigheter att se fram emot. Jag ska bl.a. på en frukostshopping, en skivrelease och kryssning med familjen.
Så det här blir en riktigt kul vecka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0