I scream for icecream!

Ååh vad jag har varit sugen på glass den här helgen!
Bestämde mig för att göra min egna hemmagjorda glass, men man ska verkligen inte göra egen när man är så sugen som jag var, för vem f*n orkar vänta i 5 timmar.

Ett helt gäng glas är fyllda med nygjord glass, färdiga att frysa in.
Egengjord vaniljglass i återvunna vaniljljusglas från IKEA, fyndigt va!?
Vispa ihop 5 dl vispgrädde, 1 burk kondenserad mjölk (den sötade), och fröna från en vaniljstång, och frys in i 5 timmar-om du klarar att vänta så länge :-)


Lyxsöndag: Lite blädder i ett "glossigt" (eller var det glassigt?) magasin och VANILJGLASS!
(Berätta inte för någon, att jag åt en omgång redan igår, innan glassen var frusen).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0